Om mig

Mario Contreras

Lång erfarenhet av projektledning inom kundtjänstområden.
Med stor kunskap inom utveckling och administration. Min erfarenhet har bidragit till en omfattande kompetens, inklusive stor erfarenhet av relationsbyggande och effektiv ledning.

Berättigad till "nystartsjobb"-programmet från Arbetsförmedlingen.

Mobirise

Jag har stort kulturintresse och uppskattar den starka arbetsmoral och vikt som läggs vid utbildning och personlig utveckling i Sverige.
Med gedigen yrkeserfarenhet är jag övertygad om att jag kan bidra positivt till svensk ekonomi och samhälle. Engagerad i att lära mig svenska och anpassa mig till den lokala kulturen ser jag fram emot att utveckla mig själv och det företag och den verksamhet jag jobbar på.

Söker i första hand arbete inom följande områden

Företagsekonomi

Inom förvaltningsområdet administrerade jag till exempel i 9 år Falabellagruppens callcenter i Chile.

IT Business Analyst

I Falabella i Chile, kontaktcenterområde, optimering av IT-resurser, i enlighet med den ökade efterfrågan på tjänster.

Kvalitetskontroll (QA)

Ansvarig för Quality Assurance (QA)-avdelningen i Falabella, genom vilken kvaliteten på de tjänster som tillhandahålls till externa kunder mäts.

Projektledning

Som projektledare på Falabella hade jag ansvar för att bygga upp tre stycken callcenter.

IT

Implementering av lösningar för kontaktcenter i Falabella, samt för implementering av IT-lösningar i Klickmann för digital marknadsföring.

Digital marknadsföring

Digital byrå start-up, innebär utveckling av produkter och tjänster. Seo specialisering, presta shop e-handelsplattform, webbdesign. 

upplevelse detaljer

Inom förvaltningsområdet administrerade jag till exempel i 9 år Falabellagruppens callcenter i Chile. Detta innebar att jag hanterade anläggningarna och leverantörerna, begäran av budgetförslag, skapande av upphandlingar, förvaltning av budgeten, kontroll och redovisning av kostnadsassocierade med vårt område.

Det viktigaste var att jag lyckades bidra till välbefinnandet för våra interna kunde som ger service till våra externa kunder genom den teknologiska plattformen som var installerad i anläggningarna, som jag var ansvarig för att planera och anpassa.

Jag fick även möjlighet att leda ett IT-företag och en digitalbyrå.

I Falabella i Chile, kontaktcenterområde, optimering av IT-resurser, i enlighet med den ökade efterfrågan på tjänster.

I rollen som Business Controller ansvarade jag även för offertförfrågan, kostnadskontroll och redovisning av vårt område, hanterade data från alla kontaktcenter för att generera rapporter för beslutsfattande. Jag utvärderade kvaliteten på tjänsten, utbyggnaden av IT-tjänster och ständiga förbättringar. Detta ledde till planeringen av den globala investeringsbudgeten för byggandet av det nya och största kontaktcentret, med betydande kostnadsbesparingar för Falabella-gruppen. Jag skapade också riktlinjerna för att skapa en verksamhetsmodell som skulle fungera i alla länder.

Jag ansvarade även för den internationella faktureringen av Falabellas kontaktcentertjänster till Argentina, Peru och Colombia genom företagets interna system, där jag registrerade faktureringskostnaderna för varje månad. Detta gäller även alla affärsenheter som får kontaktcentertjänster.

Jag ansvarade även för ekonomiområdet på Klickmann, inklusive kundfakturering och leverantörshantering.
På användarnivå är jag medveten om implementeringen av övervakning och visualisering i en dashboard av sociala nätverk, analys, marknadsföring, försäljning, support: all din data tillsammans på Cyfe-plattformen.


Ansvarig för Quality Assurance (QA)-avdelningen i Falabella, genom vilken kvaliteten på de tjänster som tillhandahålls till externa kunder mäts. För detta utvecklades strategier för att mäta nyckeltal (KPI), för varje kontaktcenter, 9 företag vid den tiden, till exempel resebyrå, bank, falabella.com med flera.

Upprättande av rapporter som ska presenteras i möte med cheferna för respektive kontaktcenter.
Att vara viktigt eftersom det visar prestation och uppmärksamhet till den externa kunden.
Fokus "lösning vid första kontakten".

Som projektledare på Falabella fick jag ta på mig denna roll på grund av min erfarenhet, så jag ledde konstruktionen av tre callcenter. Det största var en uppgift på ett år. Från att skapa konceptet att samla alla callcenter i en enda plats för att minska kostnader och amortera investeringen under flera år, fördelat mellan företagens verksamheter som behövde tjänsten, eftersom kostnaden för att outsourca tjänsten var för hög.

Min uppgift var att planera projektet, upphandla och sedan genomföra det genom att övervaka de olika specialiteterna som krävs för att bygga en anläggning av denna storlek. De andra två callcentren var på våningar i byggnader, medan detta var en hel byggnad som rymde 850 arbetsplatser, samt chefskontor, matsal, parkering, privat vårdcentral, datacenter och backup-ström innan strömavbrott.

Administration för implementering av kontaktcenterlösningar såsom intern supportadministration för Alcatel, Nortel, Genesys plattformar till interna kunder i Falabella.
Forskning och implementering av lösningar för digital byrå såsom e-handelsplattform, webbutvecklingsplattformar, analys, för digital byrå.
Utveckling av Falabella Groups kontaktcenter driftsmanual för att förena plattformar och tjänster, hantera och hantera centralt.

På användarnivå har jag kunskap om implementeringen av Moodle LMS e-lärande plattform.
Implementering av ZOHO CRM,

Några webbdesignprojekt utvecklade i Sverige
https://glasskopan.se/
https://italianwineclub.se/

Jag hjälpte också ett företag att aktivera ett projekt som stoppades och jag kunde aktivera det: https://www.anieken.com/

Mina egna projekt
https://klickmann.se/
https://www.digitalnetworking.club/


Digital byrå start-up, innebär utveckling av produkter och tjänster. SEO specialisering, Presta Shop e-handelsplattform, webbdesign. Personalutbildning i användning av digitala verktyg. Aktivera sociala medier, Google analytics för kunder.

På användarnivå har jag kunskap om att implementera Prestashop e-handelssystem, webbutveckling på Weebly. Mobirise och Wordpress plattformar. Hootsuite, plattform för att hantera sociala nätverk.

Volontärarbete

Han har haft möjlighet att träffa två organisationer där han har deltagit och lärt sig samtidigt.

Cirkelledare

NBV Nässjö: 2020 - 2021

Digital konsult

Los Suecañoles Stockholm: 2020

Språk

språknivåer

Spanska: Modersmål.
Engelska: Professionell nivå.
Jag läser just nu svenska SFI, samt andra kurser.

Spanska (modersmål)

%

Engelska

%

Svenska

%

Mina blogginlägg

Min blogg har en historia sedan 2016, jag skrev alltid på spanska, mitt modersmål. Jag kan skriva på spanska och engelska utan problem, det är därför jag sedan 2020 började skriva på engelska. Sedan började jag översätta mina nya artiklar till svenska.
min blogg
Sök jobb
Om du letar efter ett jobb hoppas jag att den här sidan jag utvecklat hjälper dig.

Svenskaguide
min blogg
En strategiguide
Hur man lyckas komma in på nya marknader och locka B2B-kunder
min blogg
Erfarenhet
Lite av min erfarenhet som IT business analytiker och business controller
min blogg
Projektledning
Låt oss prata om effektivitet, verkningsfullhet och produktivitet.

Personliga skickligheter

  • Engagerad
  • Fokuserad
  • Positiv 
  • Kreativ
  • Kan fatta beslut
    Driven

  • Flexibel
  • Teknikintresserad
  • Pålitlig

Tekniska
färdigheter

  • Microsoft Office
    Mac / PC
    CRM Zoho
    Hootsuite
    Power BI service
  • Webbdesign
    Cyfe
    Power point / Prezi
  • Microsoft Project 
    Företagsledning - Chile
  • Mind Maping
    Microsoft project
    SEO
    Gantt-diagram design

E-post: mario@klickmann.se
Telefon: +46 (0) 708 360 022
Blogg digitalnetworking.club

Webbplatsen designad av Mario